środa, 1 lutego 2017

wpis

Zdjęcie pokazuje połączenie zlewu z odpływem zwykłą rurką, woda spływa bez problemu. Po podłączeniu syfonu, nie wazne jakiego typu (próbowałem kilka różnych) woda stoi, nie przepływa w dół poniżej syfonu.Połączenie bezsyfonowe z instalacją kanalizacyjną grozi zatruciem gazami kanalizacyjnymi. Tuż za syfonem montujesz trójnik a na nim napowietrzacz. Niestety po zamontowaniu napowietrzacza sytuacja wygląda tak samo. Woda nie spływa, zaczyna spływać dopiero po wyjęciu napowietrzacza z trójnika.Problem zdiagnozowany i rozwiązany. Instalacja wymagała odpowietrzania, a nie napowietrzania. No tak.Ja po raz pierwszy w mojej jedenastoletniej karierze spotkałem się z potrzebę wpisu do książki budowy o terminie rozpoczęcia i zakończenia montażu instalacji CO dopiero tydzień temu.Problem w tym,że do tej poty nikt się tym nie przejmował i budowa funkcjonowała normalnie.To jasny dowód tego,że jest to martwy i nie potrzebny przepis,bez którego można budować i nic złego z tego nie wynika. Obserwując jak prawa przyjmują się w społeczeństwie od razu można widzieć,które są potrzebne,a które nie. Gdyby ten przepis był potrzebny,byłby stosowany,a to dlatego,że było by wiele sporów i spraw sądowych na podstawie tego prawa. Skoro nikt nie pilnuje przestrzegania tego prawa,znaczy,że ono nikomu do niczego nie jest potrzebne. A przestrzeganie prawa tylko dlatego,że jest, odbieram jako niezdrową nadgorliwość. Prawa powinno się przestrzegać jeśli ma sens. A od tego,by była przeprowadzona próba szczelności jest inwestor.By mógł żądać takiej próby od instalatora nie potrzebne mu żadne prawo. Jeśli prawo ma zastąpić dbanie o swój interes,to jest to chory kraj i chorzy ludzie. No bo przecież,jak tak dalej pójdzie,udłubią nam np. paragraf,który będzie wymagał od kafelkarza prostego kładzenia płytek.Też można,tylko poco? Dlatego zamiast napowietrznika zamontowałem redukcję i podłączyłem do niej waż ogrodowy 2cm, który wyprowadziłem wewnątrz ściany na poddasze, a tam pod dachówkę kalenicową na końcu dachu. Wąż oczywiście zabezpieczony odpowiednim filtrem aby żadne "obiekty stałe" nie mogły go zatkać.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz