poniedziałek, 4 maja 2015

inwestowanie

Na następny rok mam zamiar zredukować portfel obstawiając spółki co robią od dawna zyski i płacą dywidendę i sie więcej udzielić na Niemieckim rynku, myślę o sektorze medycznym bo obecnie tylko jestem w finansowym.
Na Angielskim rynku bank LLOYDS mi po kilku marnych latach jednak odbił i mam go zamiar trzymać na Kanadyjskim i Amerykańskim jest dobrze ale na złocie jestem na czerwono i na surowcach też jestem na czerwono, z tym że w tym sektorze tego nie mam dużo.
Kiedyś wspominałem o MKZ.U notowany w Toronto dalej płaci sutą dywidendę co mi sie podoba. Od jakiegoś czasu nie jestem tu aktywny ale jak wiemy życie nie znosi próżni i jestem aktywny na Kanadyjskim i Amerykańskim rynku i Kanadyjskim forum bo się wdałem w spekulacje, a na rodzimym rynku jestem trochę pasywny robiąc nie wielkie ruchy .
Kapitału z GPW nie wycofuję. ciężko się dopatrywać oddziaływań ekonomi tylko czysta polityka, czyli klasyczna analiza nic nie pomoże.
Obecnie mamy w Stanach sytuację nietypową , w Parlamencie mamy przewagę republikanów czyli jak ludzie ich wybrali to im dali zielone światło do realizowania konserwatywnej polityki co się starają robić , ale media są za uciśnionym narodem więc robią złą prasę republikanom.
Demokraci jako że są bardziej lewicowi prowadzą politykę pro-socjalną czyli promują pomoc socjalna dla najbiedniejszych czyli darmochę, republikanie nie chcą dawać darmochy bo twierdzą że to rozleniwia i tworzą się getta zamknięte w sobie a brak zasiłków zmusza ludzi do pracy itd.
Jednym słowem pomiędzy partiami jest walka polityczna na tle społecznym.
Nie wiadomo jak to się skończy bo pomimo że republikanie mają większość i teoretycznie mogą wprowadzać swoje ustawy i wszystko ruszyć z miejsca ale Prezydent co reprezentuje mniejszość ma prawo de veta a z kolei on sam z powodu mniejszości nie chwilówki bez oprocentowania jest wstanie wprowadzić swojej nowej ustawy.
To może potrwać z miesiąc ,dwa ? a co na to rynki kredyty?
Ci co tymczasowo są na bezpłatnych urlopach mogą robić zamieszanie itd.
Generalnie to nie dobrze dla gospodarki ale na ile ?
Na NC jest wtopa ale z tego nie wychodzę może po kilka latach wyjdę do przodu chwilówki? Dla pocieszenia Eurocash odbiło ale to jest odbicie czy zmiana trendu ? kto wie ?
Dywidendy wiele nie płacą ale po jej wypłacie to dostawał zadyszki .
Ale tak jak Mike pisał poniżej jest nagonka.
W tym samym sektorze jest jeszcze Emperia
Przypuszczam że na tym forum nie będę aktywny , tylko od wielkiego dzwona bo sie udzielam na innym forum z powodu spekulacji na kanadyjskich groszówkach.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz